Fikser drømmebadet
Rommet hvor du starter og avslutter hver eneste dag blir stadig viktigere for de fleste av oss. Gjennom et mangeårig nært og godt samarbeid har Byggmester Liljebakk og Ofoten Rør levert komplette baderom til et tresifret antall kunder i Narvik-regionen.
Siden i fjor sommer har Ofoten Rør og Byggmester Liljebakk startet på et nytt bad hver 14. dag. Og ordrebøkene fylles stadig opp.
De tror et helhetlig og gjennomarbeidet konsept er nøkkelen til den baderomsuksessen de nå opplever.
– Kundene som velger oss trenger ikke tenke på noe underveis i prosjektet. Fra vi kommer inn og starter rivingen av det gamle badet, skal det ikke gå mer enn 3-4 uker før det nye badet er fiks ferdig og klart til overlevering, forklarer Ole liljebakk som representerer snekkerbedriften.
Underveis tar de seg også av avfallshåndtering og bortkjøring av gammelt baderomsmøblement.
Sammen fra dag 1
Som en sikkerhetsventil for seg selv og en trygghet for kundene, møter de alltid sammen på første befaring.
På den måten skaffer de seg en bedre oversikt over arbeidet som skal utføres og er samtidig i stand til å se eventuelle problemstillinger på en bedre måte.
På bakgrunn av befaringen lager de et komplett tilbud til kunden som er gjennomtenkt både på tidsbruk og pris.
– I følge våre egne rutiner skal det aldri gå mer enn ni dager fra vi har vært på befaring til vi gjennomgår tilbudet sammen med kunden, forklarer Rune Pedersen hos rørlegger-bedriften.
– Når tilbudet gjennomgåes sammen med kunden ser vi også på aktuelle baderomsmøbler og overfører det hele til tredimensjonale tegneprogram. På den måten kan kunden studere baderommet og flytte på alle ting til helheten oppleves og kjennes perfekt.
I alle tilbud leverer de en detaljert fremdriftsplan med en oppgitt overleveringsdato. De har også nært samarbeid med en av byens elektrikere, noe som gjør dem i stand til å levere hele oppussingspakken.
Rør i mer enn 30 år
Helt siden 1983 har Ofoten Rør hjulpet mennesker i Narvik-regionen med oppussing og nybygging av baderom.
En 230 kvadratmeters salgsutstilling hvor man til en hver tid finner det siste innen bad og baderom, skal hjelpe kundene å velge riktig interiør og materiell.
– Vi satser mye penger på kompetanse og en velfylt butikk, og mener det så absolutt er plass til en lokal faghandel i konkurranse med større byggevarehus og netthandelen. For kunden betyr det økt trygghet og service, mener Pedersen.
Kontorer som showroom
Da Byggmester Liljebakk, med Ole og Andreas i spissen, for et par år siden bestemte seg for å flytte inn i nye og egne lokaler, ønsket de å gjøre noe spesielt.
Resultatet ble Narviks tøffeste kontorlandskap, som samtidig er et utstillingslokale for snekkerbedriften og en del av samarbeidspartnere.
Etter 13 år i med for liten plass, kunne far og sønn Liljebakk i fjor ta med seg sine 18 ansatte å flytte inn i nye og topp moderne lokaliteter i Sjøveien 13, på folkemunne kalt Botnmarkbygget.
– Vi håper og tror at dette vil være med å bidra til å gi kundene den tryggheten og den gode magefølelsen de er ute etter i forbindelse med å sette bort større snekkeroppdrag, enten det gjelder restaurering, nybygg eller oppussing av bad.